Alla inlägg den 21 augusti 2007

Av Jimmy Forsberg - 21 augusti 2007 22:09

Det är med ett stort intresse jag följer den pågående avtalsförhandlingen mellan journalistförbundet och tidningsutgivarna.


Eftersom konflikten drar ut på tiden och blir mer och mer infekterad, så är det faschinerande att följa utvecklingen.


Det är ett prekärt läge minst sagt. Medierna ska vara med och följa avtalsförhandlingen, men det finns intressekonflikt från båda håll. Både från journalisterna och från tidningsutgivarna.


Ett exempel på detta är Dagens Nyheter, som enligt journalisten.se, inte låter sina egna reportrar bevaka konflikten.

Är det bara jag som känner lukten av nåt ruttet...


Vidare läser jag om en man som jobbat som journalist i över trettio år, men ändå tjänar mindre än 22 000 i månaden. Kanske tur att man inte blev reporter trots allt.

Presentation

Omröstning

Pedagogen vill veta vad du tycker!
 Bra blogg, men det vore bra om den uppdaterades oftare.
 Nä men vadå, en schysst blogg, liksom.
 Sjukt bra, asså! Mera!
 Skitdålig. Lägg ner och ägna tiden åt nåt du kan istället.
 Alltså vadå? Jag förstår inte. Vad menar du? Alltså jag vet inte. Eeh...
 För opersonlig.
 För ointressant
 För opersonlig och ointressant
 Den spretar för mycket. Försök nischa bloggen!
 Jag skiiter i!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards