Alla inlägg under juni 2008

Av Jimmy Forsberg - 2 juni 2008 22:15

Minns du allsvenskan 2001?

Hammarby meddelade mitt under säsongen att tränaren Sören Cratz inte skulle få fortsatt förtroende efter säsongens slut.

Den säsongen vann Bajen sitt första och hittils enda SM-guld i fotboll.


Säsongen 06/07 hånades Real Madrid under hela året för att de spelade tråkig fotboll. Alldeles för defensivt och för lite mål.

Tränare Fabio Capello struntade i belackarna och förde Real till överlägsen seger i La liga. Styrelsen var trots det måttligt imponerad och sparkade honom vid säsongens slut.


När Sven-Göran Eriksson tog över Manchester City var alla överrens om att han skulle få svårt att hävda sig med ett lag som ständigt harvar i botten av Premier League. City vann under säsongen båda mötena mot mästarna och ärkerivalerna Manchester United och slutade på sin bästa placering någonsin. Ägare Thaksin Shinawatra däremot var inte nöjd och sparkade Sven.


Därför är väl ingen förvånad att nyblivne scudetto-mästaren, Intertränaren Roberto Mancini idag fick sparken och ersätts av José Mourinho.


Visst är det en sjuk värld. En värld där resultat och lojalitet inte betyder ett smack. Men känn inte sympati för tränarna; de får såna enorma buntar med eurosedlar så det går definitivt ingen nöd på dem.


Om detta har jag inga synpunkter, mer än att det är faschinerande.


Men jag undrar vad som väntar Lars Lagerbäck ifall han mot förmodan skulle leda Sverige långt i EM.

A-kassa?

Presentation

Omröstning

Pedagogen vill veta vad du tycker!
 Bra blogg, men det vore bra om den uppdaterades oftare.
 Nä men vadå, en schysst blogg, liksom.
 Sjukt bra, asså! Mera!
 Skitdålig. Lägg ner och ägna tiden åt nåt du kan istället.
 Alltså vadå? Jag förstår inte. Vad menar du? Alltså jag vet inte. Eeh...
 För opersonlig.
 För ointressant
 För opersonlig och ointressant
 Den spretar för mycket. Försök nischa bloggen!
 Jag skiiter i!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards