Alla inlägg den 1 augusti 2007

Av Jimmy Forsberg - 1 augusti 2007 23:13

Lika bra att göra det klart en gång för alla.

Så att du inte behöver kasta det i ansiktet på mig sen.


Jag upprepar min rubrik, allt jag säger kan vara lögn. Tro inte på något jag skriver på bloggen. Jag presenterar ingen fakta, även om jag i största mån försöker hålla mig till sanningen och ogärna viftar med påhittade uppgifter.


Så vitt du vet, så är allt jag publicerar ljug, båg och ont förtal.

Det är en bra tumregel.


Däremot, tänker jag sträva efter att få ditt förtroende. Du ska gärna tro att det jag skriver är sant, för då har jag lyckats med mitt mål att vara korrekt samtidigt som jag aldrig blir politiskt korrekt eller levererar vedertagna sanningar.

Min blogg ska alltid vara intressant.


Jag har ingen plikt att hålla mig till sanningen, jag har ingen skyldighet att hålla mig till fakta och redovisa mina källor. Men förmodligen kommer jag göra det iallafall, för att jag vill upplysa, ge perspektiv, underhålla.

Då är det viktigt att jag har ditt förtroende.


Jag kommer sväva iväg i de mest fantasifulla teorier och spy ut min galla över saker jag inte tycker om.


And you will enjoy it.

Oh yeah, you will love it.

Av Jimmy Forsberg - 1 augusti 2007 00:01

Nu är pedagogen tillbaka!

Höstterminen rivstartar redan den första augusti med nytt utseende och ny bloggtitel.


Det här är "Vuxendagiset" och det är jag som är pedagogen.


Med tiden kommer du förstå precis vad ordet vuxendagis syftar till.


Med stor nyfikenhet och ett kritiskt öga kommer jag syna samhällets stora och små händelser.

Vad det innebär i praktiken återstå att se. Jag bjuder gärna upp till debatt och tar med glädje upp de ämnen som intresserar dig.


Jag vill lära mig mera. Jag vill lära ut kunskaper genom att dela med mig av det jag vet. Jag vill underhålla och jag vill få mothugg.


Jag ska, helt enkelt, skriva en riktigt bra blogg om livet på ett vuxendagis.

Presentation

Omröstning

Pedagogen vill veta vad du tycker!
 Bra blogg, men det vore bra om den uppdaterades oftare.
 Nä men vadå, en schysst blogg, liksom.
 Sjukt bra, asså! Mera!
 Skitdålig. Lägg ner och ägna tiden åt nåt du kan istället.
 Alltså vadå? Jag förstår inte. Vad menar du? Alltså jag vet inte. Eeh...
 För opersonlig.
 För ointressant
 För opersonlig och ointressant
 Den spretar för mycket. Försök nischa bloggen!
 Jag skiiter i!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards