Alla inlägg den 30 september 2007

Av Jimmy Forsberg - 30 september 2007 12:47

Den uppmärksamma har märkt att min blogg varit helröd senaste dagarna.

Den mindre uppmärksamma undrar naturligtvis varför min blogg varit helröd. Nu är iallafall ordningen återställd.

Det var inte jättesnyggt med röd bakgrund.


Jag hejar hursomhelst på folket i Burma. De har visat ett stort mod och varit exemplariska i sitt uppror mot militärdiktaturen.

Nu är det banne mig upp till världens ledare (USA och Kina) att se till att agera.

För visst är det så, att 5 miljarder människor kan protestera, men så länge USA och Kina ger tummen upp så behåller juntan sitt järngrepp.


Burma är på sätt och vis en miniatyr av världen. En liten klick människor som vältrar sig i lyx medan folket bor i misär. Globalt är det ju också så, att en procent av jordens befolkning delar på hälften av jordens tillgångar, medan över hälften av befolkningen lever som fattiga. Ungefär. (jag vet inte de exakta siffrorna, men du hajar poängen).


Men jag tror det är kört för juntan nu. Signalerna från USA har varit ganska tydliga.


Nu har folket sagt sitt, nu är det upp till världens demokratiska ledare att sätta ner foten.

Det är de skyldiga Burma och dess folk.

Presentation

Omröstning

Pedagogen vill veta vad du tycker!
 Bra blogg, men det vore bra om den uppdaterades oftare.
 Nä men vadå, en schysst blogg, liksom.
 Sjukt bra, asså! Mera!
 Skitdålig. Lägg ner och ägna tiden åt nåt du kan istället.
 Alltså vadå? Jag förstår inte. Vad menar du? Alltså jag vet inte. Eeh...
 För opersonlig.
 För ointressant
 För opersonlig och ointressant
 Den spretar för mycket. Försök nischa bloggen!
 Jag skiiter i!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards