Alla inlägg den 8 september 2007

Av Jimmy Forsberg - 8 september 2007 18:03

Jag hör på ekot att Folkpartiets nya ordförande Jan Björklund kan tänka sig inkränkningar i offentlighetsprincipen.

Jag blir så arg när jag hör det. Vi behöver mer offentlighet, inte mindre!


Bah, om jag inte hade så bråttom till Solna för att kolla på Sverige-Danmark så skulle jag skriva ett längre utlägg i ämnet.

Men jag sparar det till senare.

Av Jimmy Forsberg - 8 september 2007 16:07

Motivering:  Två OS-guld. Två stanley Cup segrar. Två VM-guld. Bästa rookie i NHL (-95), bäste spelare i NHL (-03).

Straffhjälte, frimärke, sprucken mjälte, golf, skadad fot, Modo, Ö-vik, alla tiders poängrekord i JVM, split vision, "Peter the Great", nummer 21, pappa Kent, Colorado Avalance, 816 poäng på 640 matcher, tio säsonger i NHL..


Ord står sig ganska slätt när man ska försöka förklara foppas storhet. Han är större än så.


Plats 3 på listan: Peter Forsberg

4: Ronaldinho

5: Rami Shaaban

6: Tomas Holmström

7: Iván Gennaro Gattuso

8: Charlotte Kalla

9: Zlatan Ibrahimovic

10: Daniel och Henrik Sedin

11: Maria Sjarapova

12: Andres Iniesta

13: Teemu Selänne 

Av Jimmy Forsberg - 8 september 2007 13:38

Jag tycker det blivit lite väl mycket sport på min blogg nu....

Men det känns rätt i tiden nu när friidrottsVM precis avgjorts och EM-kvalet i fotboll får sin höjdpunkt ikväll. Stor match ikväll, och då tänker jag inte på Sverige-Danmark.


På san siro möts VM finalisterna Italien och Frankrike i en hård kamp om förstaplatsen i den gruppen. Frågan är vem som tar hand om Materazzi nu när Zidane lagt av? Jag tippar att Italien vinner med 2-0.


Och apropå Zidane, undra om det blir någon dansk skalle på råsunda ikväll. Jag tror det blir mållöst ikväll, även om matchen på Parken senast (3-3 innan huliganen) var allt annat än tilltäppt.


Men va fan, jag kan ju inte vara feg och tippa 0-0, så jag garderar med 2-1 till Sverige.


(För övrigt har Finland guldläge ikväll, om de vinner borta mot Serbien. De har aldrig varit i ett EM eller VM slutspel tidigare)


Hakkaa pääle suomipoika!

Av Jimmy Forsberg - 8 september 2007 13:27

Motivering: Världsmästare och flerfaldigt vald till världens bästa spelare.

Alltid hårt uppvaktad men alltid med ett leende på läpparna. När han stegar upp för frispark så kan bollen hamna vart som helst, allt som oftast i mål helt otagbart för målvakten.

Han gör saker ingen - ingen - annan kan och han gör det snyggt.


Plats 4 på listan: Ronaldo de Assis Moreira (Ronaldinho)

5: Rami Shaaban

6: Tomas Holmström

7: Iván Gennaro Gattuso

8: Charlotte Kalla

9: Zlatan Ibrahimovic

10: Daniel och Henrik Sedin

11: Maria Sjarapova

12: Andres Iniesta

13: Teemu Selänne 

Presentation

Omröstning

Pedagogen vill veta vad du tycker!
 Bra blogg, men det vore bra om den uppdaterades oftare.
 Nä men vadå, en schysst blogg, liksom.
 Sjukt bra, asså! Mera!
 Skitdålig. Lägg ner och ägna tiden åt nåt du kan istället.
 Alltså vadå? Jag förstår inte. Vad menar du? Alltså jag vet inte. Eeh...
 För opersonlig.
 För ointressant
 För opersonlig och ointressant
 Den spretar för mycket. Försök nischa bloggen!
 Jag skiiter i!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards