Alla inlägg den 24 september 2007

Av Jimmy Forsberg - 24 september 2007 22:58

Jag förstår inte hur det gått till.

Men nu har socialdemokraterna åter tagit makten i Sundbyberg.

Vad hände med demokratin? undrar arga alliansmedlemmar.

Loophole, skrockar sossarna.

Det lät väldigt överraskande för ett år sedan, att Sundbyberg för första gången på över 80 år fick ett borgerligt styre.

En riktig fjäder i hatten för alliasen.


Men efter två märkliga avhopp i Augusti så har läget ändrats helt.

För trots att väljarna valt fram ett borgerligt styre så har (s) tagit över makten i kommunen, genom att två moderater helt plötsligt går över till andra laget.

Det är inget annat än skandal.


Ponera att jag lagt min röst på moderaterna i kommunvalet, och 53 procent av invånarna gör samma sak. Då vill jag naturligtvis att "mitt" parti står för den politik de lovat innan valet, och sen skiter jag i vem som sitter på mötet och röstar.

Att två nissar i "mitt parti" som fått plats i kommunfullmäktige väljer att gå över till oppositionspartiet ska inte på något vis ändra det faktum att jag och 53 procent av invånarna vill ha en borgerlig politik.

Helt plötsligt hamnar majoriteten av invånarna i opposition. Hur kan det vara möjligt?


Utlys omval i Sundbyberg.

Inte för min skull. Inte för borgarnas skull. Men för Sundbyberg invånares och demokratins skull.

Presentation

Omröstning

Pedagogen vill veta vad du tycker!
 Bra blogg, men det vore bra om den uppdaterades oftare.
 Nä men vadå, en schysst blogg, liksom.
 Sjukt bra, asså! Mera!
 Skitdålig. Lägg ner och ägna tiden åt nåt du kan istället.
 Alltså vadå? Jag förstår inte. Vad menar du? Alltså jag vet inte. Eeh...
 För opersonlig.
 För ointressant
 För opersonlig och ointressant
 Den spretar för mycket. Försök nischa bloggen!
 Jag skiiter i!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards