Alla inlägg den 3 september 2007

Av Jimmy Forsberg - 3 september 2007 21:50

Jag blir så trött att jag inte ens orkar dra argumenten en gång till.


Än en gång går drevet mot fildelare och den här gången är det bredbandsdistributörerna som ska ta smällen.


Det är utredaren Cecilia Renfors som kommit fram till slutsatsen att bredbandsleverantörerna ska kunna tvingas att stänga av användare som använder sig av olovlig fildelning.


Suck.


Jag blir så trött. Och rädd. Att storebror ser dig på internet har varit känt ganska länge. Det finns inte mycket man kan göra utan att det finns spår av varje tangenttryckning du gjort på internet.

Men om storebror börjar cencurera innehåll och stänga av användare för att skydda kommersiella intressen så har vi ett stort hot mot den personliga integriteten framför oss.


Dessutom räcker inte det för att stoppa fildelning. De som inte betalar för sin musik idag gör det inte imorgon heller. Det kommer alltid finnas kanaler för piratkopierat material.

Så jag tycker vi slutar gå musikindustrins ärenden och jaga fildelare. Se istället till att skapa schyssta förutsättningar för dagens musiker att tjäna pengar på som inte gör tre fjärdedelar av befolkningen till kriminella.

Av Jimmy Forsberg - 3 september 2007 19:19

Motivering: Som junior är hon outstanding och som 20-årig senior är hon redan med i världseliten. Det visade hon med eftertryck när hon blev sjua på skiathlon vid förra VM, och följde upp det med en femteplats på 10 km.

I ett reportage före VM frågade reportern hur hon vet att hon tagit ut sig till max.

"När man bara vill sätta sig på en stubbe och gråta. Då är man ganska trött."


Plats 8 på listan: Charlotte Kalla

9: Zlatan Ibrahimovic

10: Daniel och Henrik Sedin

11: Maria Sjarapova

12: Andres iniesta

13: Teemu Selänne 


Presentation

Omröstning

Pedagogen vill veta vad du tycker!
 Bra blogg, men det vore bra om den uppdaterades oftare.
 Nä men vadå, en schysst blogg, liksom.
 Sjukt bra, asså! Mera!
 Skitdålig. Lägg ner och ägna tiden åt nåt du kan istället.
 Alltså vadå? Jag förstår inte. Vad menar du? Alltså jag vet inte. Eeh...
 För opersonlig.
 För ointressant
 För opersonlig och ointressant
 Den spretar för mycket. Försök nischa bloggen!
 Jag skiiter i!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards