Alla inlägg den 12 september 2007

Av Jimmy Forsberg - 12 september 2007 23:09

Svt hade den goda smaken att köpa in "Studio 60 from the sunset beach", även om den floppat i USA.


Jag såg första avsnittet i somras hos min kompis som tankat ner den från nätet (fy!).

Och redan då förstod jag att jag kommer älska den här serien. På samma sätt som när jag såg Scrubs första gången.


Idag sändes det fjärde avsnittet, och jag studsade i soffan av upphetsning i fyrtiotvå minuter. De rappa replikerna, den fantastiska dekoren, de sköna karaktärerna och inte minst Matthew Perry som jag inte kan låta bli att beundra. Och Amanda Peet, som spelar ung vacker och mäktig direktör med stor pondus och karaktär.


Det här är den smartaste dramakomedi-serien som gått på teve på mycket länge. Att det sedan finns en tydlig, inte alltid särskilt smickrande, syrlig skildring av den amerikanska nöjesindustrin gör serien bara ännu roligare.


Dessvärre har jag hört av obekräftade källor att serien lades ner redan efter första säsongen trots att den blivit rosad av kritikerna.

Synd. Verkligen.

Men, precis som i det fiktiva programmet i programmet, så finns det annat som avgör om en serie lever vidare eller inte.

Pengar? Publik? Politik? Nej, varför skulle du tro det...

Presentation

Omröstning

Pedagogen vill veta vad du tycker!
 Bra blogg, men det vore bra om den uppdaterades oftare.
 Nä men vadå, en schysst blogg, liksom.
 Sjukt bra, asså! Mera!
 Skitdålig. Lägg ner och ägna tiden åt nåt du kan istället.
 Alltså vadå? Jag förstår inte. Vad menar du? Alltså jag vet inte. Eeh...
 För opersonlig.
 För ointressant
 För opersonlig och ointressant
 Den spretar för mycket. Försök nischa bloggen!
 Jag skiiter i!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards