Alla inlägg den 29 juni 2007

Av Jimmy Forsberg - 29 juni 2007 23:38

Nu skiljs agnarna från vetet. Motståndet blir tuffare och de kvarvarande spelarna blir färre.

Federer är naturligtvis vidare från tredje omgången. Björkman och Söderling spelar imorgon lördag.


Nu börjar tennisen i Wimbledon bli spännande, och då syftar jag inte på det överhängande bombhotet. Idag föll två betrodda spelare bort från turneringen. Femteseedade chilenaren Fernando Gonzalez förlorade mot serben Tipsarevic, en spelare som jag har mycket dålig koll på. Har faktiskt ingen aning om hur bra han är, men jag förmodar att han inte blir långvarig i turneringen.


Jänkaren James Blake(9) fick stryk idag mot spanjoren Ferrero (20)efter en hård match. Däremot behöver inte USA gråta allt för mycket eftersom Andy Roddick fortfarande är kvar, efter en enkel seger i tre raka mot spanjoren Verdasco.


Det är ändå ont om skrällar i årets Wimbledon. Det närmsta skräll jag kan hitta är en fransman vid namn Jo Wilfried Tsonga, rankad 110 i världen, som är vidare till åttondelsfinalen.

Men vad spelar det för roll?  Allt annat än en seger för Roger Federer vore en praktsensation.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Pedagogen vill veta vad du tycker!
 Bra blogg, men det vore bra om den uppdaterades oftare.
 Nä men vadå, en schysst blogg, liksom.
 Sjukt bra, asså! Mera!
 Skitdålig. Lägg ner och ägna tiden åt nåt du kan istället.
 Alltså vadå? Jag förstår inte. Vad menar du? Alltså jag vet inte. Eeh...
 För opersonlig.
 För ointressant
 För opersonlig och ointressant
 Den spretar för mycket. Försök nischa bloggen!
 Jag skiiter i!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<<
Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards