Alla inlägg den 11 juni 2007

Av Jimmy Forsberg - 11 juni 2007 21:28

fortplantning, förökning, reproduktion, alstrandet av avkomma – de levande organismernas främsta kännemärke.

Enligt nationalencyklopedin

Aktuell: Alltid aktuellt. Utan fortplantning stannar evolutionen.

Men just i detta sammanhang för att moderaterna disskuterar rätten till homoäktenskap i en rad debattartiklar i bland annat Dagens nyheter.

Exempel: "//Resonemang där äktenskapsbegreppet utgår från fortplantning utesluter inte bara sammanboende utan vigselringar. Det utesluter även gifta par som inte kan eller vill skaffa biologiska barn. Och det är dessutom ett direkt påhopp på ensamstående och/eller ogifta föräldrar. Argumentet att äktenskapet är en institution som syftar till reproduktion är grundat på religiösa traditioner, men det är inte rimligt att sådana ligger till grund för lagstiftning i dagens svenska riksdag. //"

läs hela artikeln på

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=659315

kommentar: Politik blir aldrig sexigt.

Även när de disskuterar mänsklighetens mest grundläggande behov, sex, använder de ett språk som lika gärna kunde behandla trädgårdsskötsel eller skatteplanering.

Den politiska korrektheten slätar ut disskussionen och får den vanliga människan att tappa intresset.

Tänk om de skrev vad det egentligen handlar om. Ska bögar få gifta sig? Ska politikerna ha rätt att bestämma vem du får och inte får gifta dig med?

Debatten är jätteviktig, därför måste folk förstå att debatten handlar om så mycket mer än fortplantning.

Av Jimmy Forsberg - 11 juni 2007 15:49

Den elfte dagen varje månad ska pedagogen belysa ett ord, som helt enkelt kommer kallas för månadens ord.


kriterierna för månadens ord är att den är:

1: aktuell

2: intressant

3: ovanligt eller svårt


Så ladda upp med popcorn och läskeblask. Senare idag presenteras det allra första ordet i följetongen "månadens ord"

Av Jimmy Forsberg - 11 juni 2007 14:41

Idag var jag på mitt årliga besök hos tandhygienisten.


Och det finns något lätt sadistiskt i att gå till folktandvården.


Jag kommer dit, fast jag egentligen inte vill, lägger mig ner och gapar stort, för att tandhygienisten ska göra arkeologiska utgrävningar i min mun. Hon hittar något grönt mellan tänderna, tar ut det med kroken och visar upp det som om jag ville se sörjan. I tjugo minuter förolämpar hon min tandhygien och sänker mitt ego, innan hon ger mig en ny tid för att laga hål, en rekomendation om att köpa flourtabletter och en uppmaning att sluta äta godis och dricka läsk.

Sedan - som om det inte vore nog - så slänger hon fram en räkning på 400 spänn och ber mig komma tillbaka om ett år igen.


Inte konstigt att människor har tandläkarskräck.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Pedagogen vill veta vad du tycker!
 Bra blogg, men det vore bra om den uppdaterades oftare.
 Nä men vadå, en schysst blogg, liksom.
 Sjukt bra, asså! Mera!
 Skitdålig. Lägg ner och ägna tiden åt nåt du kan istället.
 Alltså vadå? Jag förstår inte. Vad menar du? Alltså jag vet inte. Eeh...
 För opersonlig.
 För ointressant
 För opersonlig och ointressant
 Den spretar för mycket. Försök nischa bloggen!
 Jag skiiter i!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<<
Juni 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards