Alla inlägg den 20 juli 2007

Av Jimmy Forsberg - 20 juli 2007 18:43

Läser på sl.se att de planerar väcka liv i den slumrande djurgårdslinjen.

Spårvagnen går idag från Norrmalmstorg genom hela hamngatan, över djurgårdsbron och förbi cirkus, skansen och gröna lund.


Redan 2010 vill de ha in nya moderna tåg och en räls som startar redan i centralen.


Det här låter som en riktigt bra idé tycker jag. Trafiken till och från Djurgården kommer knappast minska i framtiden - tvärtom. Så en modern spårvagn är långt smartare än att tillexempel


1: Bygga ut vägnätet på djurgården med ett tillhörande P-hus i sju våningar för att "möta efterfrågan på parkeringsplatser".

2: Låta buss 47 åka varje minut i rusning, istället för som idag, varannan minut.

3: Låta människor gå, för att buss 47 var fullproppad.

Presentation

Omröstning

Pedagogen vill veta vad du tycker!
 Bra blogg, men det vore bra om den uppdaterades oftare.
 Nä men vadå, en schysst blogg, liksom.
 Sjukt bra, asså! Mera!
 Skitdålig. Lägg ner och ägna tiden åt nåt du kan istället.
 Alltså vadå? Jag förstår inte. Vad menar du? Alltså jag vet inte. Eeh...
 För opersonlig.
 För ointressant
 För opersonlig och ointressant
 Den spretar för mycket. Försök nischa bloggen!
 Jag skiiter i!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards