Alla inlägg den 13 juli 2007

Av Jimmy Forsberg - 13 juli 2007 19:31

Jag vet inte hur din sinnebild av semester är. Men jag ska berätta om min sinnebild.


Den ska vara i en stuga ute på landet, gärna vid en sjö, men helst inte mitt i skogen. Glest bebyggt, men inte öde.


Vägen till stugan ska smalna av fem gånger - från europaväg till riksväg till lokalväg till grusväg till mindre grusväg till tomtuppfarten.


Stugan är självklart ett fritidshus, inget permanentboende. Huset är av trä och har en liten vindsvåning och en stor altan.


Utedass är ett plus, men kommunalt vatten är inte helt fel.


Ungefär så ser min sinnebild av en svensk sommarstuga ut. Ungefär så såg stugan ut där jag var på besök nu i veckan.

Där var jag med några av mina närmsta vänner och njöt av livet. Helt underbart härligt.


Inget internet, ingen mottagning på mobilen, men både bastu och grill.

Det låter väl som en svensk sommar? Men visst känns det som att något saknas... Just det!


Det regnade tre av fyra dagar.


Voilá. Min sinnebild av svensk sommar uppfyllt.

Presentation

Omröstning

Pedagogen vill veta vad du tycker!
 Bra blogg, men det vore bra om den uppdaterades oftare.
 Nä men vadå, en schysst blogg, liksom.
 Sjukt bra, asså! Mera!
 Skitdålig. Lägg ner och ägna tiden åt nåt du kan istället.
 Alltså vadå? Jag förstår inte. Vad menar du? Alltså jag vet inte. Eeh...
 För opersonlig.
 För ointressant
 För opersonlig och ointressant
 Den spretar för mycket. Försök nischa bloggen!
 Jag skiiter i!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards