Alla inlägg den 1 juli 2007

Av Jimmy Forsberg - 1 juli 2007 22:28

Igår hoppade jag på sommartoppen i ett av mina inlägg.

I rak kontrast lyssnade jag idag på diggilistan, som var betydligt bättre uppstyrt.

Diggilistan spelar upp de 40 mest nerladdade låtarna senaste veckan, och vi slipper tack och lov lyssna på varje låt. Ibland hela låtar, ibland korta ljudklipp. Istället fyller programledaren ut repertoaren med intressant fakta och kuriosa om artisten eller låten.

Mycket intressant för en allmänintresserad, och garanterat bra investerad tid för den som vill vara "inne" och förstå-sig-på musik. Kan mycket väl tänka mig att det är samma människor som lyssnar på diggilistan som kollar på musikbyrån.


Pedagogen är en hängiven lyssnare av popnonstop på vardagar, och de två programmen har lite samma stuk. Kan det bero på att de (delvis) har samma programledare?

Av Jimmy Forsberg - 1 juli 2007 17:58

Ibland behöver man inte anstränga sig så mycket.

Man behöver helt enkelt inte göra ett dugg, det löser sig ändå.


Roger Federer får en enkel resa till kvartsfinalen, eftersom hans motståndare, tysken Tommy Haas lämnar walk over på grund av magmuskelskada.


Jag är lite besviken på årets Wimbledon så här långt.

Kanske för att jag byggt upp stora förväntningar om stor underhållning.

Kanske för att fokus i Storbritannien just nu ligger på bomber och terror, snarare än smachar och kanonservar.


Jag vet inte, men jag hoppas det blir bättre, turneringen börjar som sagt i kvartsfinalen.

Det kanske blir spännande när det väl ska avgöras. Mitt tips?

Nä, det håller jag för mig själv.

Av Jimmy Forsberg - 1 juli 2007 15:59

Den 1 juli i Sverige 2007. De flesta i vårt avlånga land har semester och njuter av solen, ljusa, ljumma sommarkvällar och klär sig uteslutande i shorts, linne och flipflop sandaler. Det grillas, klagas på vädret och tittas på gamla repriser på Teve.

Journalisterna är lediga och redaktioner ute i landet fylls av ivriga vikarier och hoppfulla praktikanter som hoppas få in en fot i mediabranchen.

Dagens nyheters sportredaktion toppar sportsidorna med - hockey.


"Flertalet hjärnskakningar. En opererad axel. Krånglande ljumskar. En efterhängsen magmuskelskada. Sprucken mjälte. Brutet båtben i vänsterhanden. Kraftiga lårkakor, ryggskador och höftproblem. Och så problemen med den fot som aldrig riktig vill bli bra."

Dagens Nyheter har intervjuat Peter Forsberg och grävt igenom hans journaler med skador. Grabben har fått utstå en del, ähum, skavanker. Själv säger foppa att han känner sig fräsch.


Foppa har alltid varit min idol. Redan i början av nittitalet i Modo - innan straffen i Lillehammer - så var han min favoritspelare.

Skälet var enkelt. Är du duktig och heter Forsberg som jag själv, så får du min sympati direkt.


Nu ska Foppa fylla 34, och från och med idag får han själv välja vilken klubb han spelar för nästa säsong - om han spelar alls det vill säga.


Det lär dröja tills Peter aviserar ny klubbadress, så det är ingen idé att spekulera kring det eller att överhuvudtaget gissa.

För jag menar, det är faktiskt juli nu. Vem bryr sig om ishockey nu? 

Mer än DNs sportredaktion, vill säga...

Presentation

Omröstning

Pedagogen vill veta vad du tycker!
 Bra blogg, men det vore bra om den uppdaterades oftare.
 Nä men vadå, en schysst blogg, liksom.
 Sjukt bra, asså! Mera!
 Skitdålig. Lägg ner och ägna tiden åt nåt du kan istället.
 Alltså vadå? Jag förstår inte. Vad menar du? Alltså jag vet inte. Eeh...
 För opersonlig.
 För ointressant
 För opersonlig och ointressant
 Den spretar för mycket. Försök nischa bloggen!
 Jag skiiter i!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards