Alla inlägg den 6 juli 2007

Av Jimmy Forsberg - 6 juli 2007 00:19

Äntligen är alla kvartsfinalister klara i wimbledon.

Sex av de tio bäst seedade spelarna är kvar, och alla fyra toppseedade är kvar.

Tjecken Berdych vann mot Björkman som nu förmodligen spelat sin sista gräs-slam turnering. (läs: jag tror inte Jonas är med i wimbledon nästa år)


Federer lär vinna sin match mot Ferrero, men matchen mellan Roddick och Gasquet kan bli mycket jämnare. Båda har spelat stabilt, och Roddick är självklart favorit. Fast jag blir inte förvånad om fransmannen går vidare.


Nadal ställs mot tjecken Berdych och lär inte få några problem mot semifinalen.


Den mest intressanta matchen är annars den mellan den unge nya stjärnan Djokovic, och den coole cyprioten Baghdatis. Den fajten kan bli ruggigt intressant!

Jag tror på kvartetten Federer, Gasquet, Djokovic och Nadal till semi. Nån som sätter emot?

Presentation

Omröstning

Pedagogen vill veta vad du tycker!
 Bra blogg, men det vore bra om den uppdaterades oftare.
 Nä men vadå, en schysst blogg, liksom.
 Sjukt bra, asså! Mera!
 Skitdålig. Lägg ner och ägna tiden åt nåt du kan istället.
 Alltså vadå? Jag förstår inte. Vad menar du? Alltså jag vet inte. Eeh...
 För opersonlig.
 För ointressant
 För opersonlig och ointressant
 Den spretar för mycket. Försök nischa bloggen!
 Jag skiiter i!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards