Direktlänk till inlägg 11 oktober 2007

läsare, vem är du?

Av Jimmy Forsberg - 11 oktober 2007 22:55

Jag har reflekterat en del över vem jag skriver för i bloggen, annat än mig själv. För syftet med min blogg är inte att få mycket läsare. Då hade jag nog ägnat mig åt mer populistiska ämnen än journalistik, samhällsdebatt, skolfrågor och politik.


Om jag ville ha många läsare, skulle jag starta en sida på aftonbladets blogg och skriva elaka kommentarer om kändisar. Inte för att vara elak, utan bara för att ge folket vad folket vill ha. "folket vill ha blod" sa han som slutade blogga, när bloggen tog över hans liv.


Så, vem läser min blogg?

Ingen jag känner gör det. Jag har inte berättat om min blogg för nån. Jo, Nan vet. Men bara hon.


Framför allt är jag glad för att du läser min blogg.Du är förmodligen högutbildad, intresserad av samhällsfrågor, lite lätt cynisk men med en stor portion humor som få verkar förstå. Du är nutidsorienterad och kan lite om mycket. Du förstår referenser som inte alltid är så tydliga.

Jag tror att du är som jag.


Och om du fortfarande läser min blogg såhär långt, så har du förmodligen läst mina inlägg tidigare också. En förstagångsbesökare som råkar hamna på min blogg läser en mening och bläddrar vidare. För så intressant är inte bloggen att de orkar läsa mer än vad som får plats på skärmen utan att scrolla.


Kom ihåg detta; Jag struntar i om jag har 1, 10 eller 100 läsare om dagen. Jag skriver för min egen skull, och för att visa att det finns ett annat sätt att se på saker och ting. Mitt sätt.


Men kan jag beröra mina läsare, få dig att fundera eller reagera, så är det bara ett plus. Det är ett bevis på att du som läsare bryr dig. Inte om mig som person - jag är helt ointressant. Men för de frågor som betyder nåt. Frågor som gör skillnad. Saker som påverkar oss och som vi kan påverka. Det är sånt jag vill få dig att ta till dig.


Nog med pladder. Jag hoppas att du - tappre läsare som fortfarande läser och väntar på punchlinen - fortsätter läsa min blogg.


Jag har inte flest läsare. Men jag har bäst läsare. Jag har ju Dig!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jimmy Forsberg - 15 mars 2010 00:22

Det är smått otroligt att någonting så uppenbart talanglöst kan engagera så många människor. Och just den här helgen har Sverige verkligen slagit knut på sig själv i försöken att hetsa upp sig över ingenting.   Melodifestivalen lyckas på ett hög...

Av Jimmy Forsberg - 18 november 2009 01:39

Hur lång frånvaro behöver man ha för att kunna göra en comeback? I tider när status ska uppdateras flera gånger om dagen kan en ledig långhelg klassas som en regelrätt timeout.   Jag får en stor lust att börja raljera kring begreppet. Dels efte...

Av Jimmy Forsberg - 20 augusti 2008 01:32

SL slår på stora trumman och visar stolt upp höstens "nyheter". Största nyheten är nattrafik på tunnelbanan. Det har Stockholm försökt med förut, och det finns goda skäl varför den togs bort. * * * Äntligen börjar fler och fler medier ifrågasätta det...

Av Jimmy Forsberg - 1 juli 2008 23:08

Idag gick bussförarna på Swebus och Busslink i Stockholm ut i strejk. Och det står redan nu klart att bussförarna kommer förlora striden i avtalsrörelsen. - Vi vill inte gå ut i strejk, säger Kommunals avtalsansvarige. - Strejken är upprörande, säger...

Av Jimmy Forsberg - 2 juni 2008 22:15

Minns du allsvenskan 2001? Hammarby meddelade mitt under säsongen att tränaren Sören Cratz inte skulle få fortsatt förtroende efter säsongens slut. Den säsongen vann Bajen sitt första och hittils enda SM-guld i fotboll.   Säsongen 06/07 hånades Real...

Presentation

Omröstning

Pedagogen vill veta vad du tycker!
 Bra blogg, men det vore bra om den uppdaterades oftare.
 Nä men vadå, en schysst blogg, liksom.
 Sjukt bra, asså! Mera!
 Skitdålig. Lägg ner och ägna tiden åt nåt du kan istället.
 Alltså vadå? Jag förstår inte. Vad menar du? Alltså jag vet inte. Eeh...
 För opersonlig.
 För ointressant
 För opersonlig och ointressant
 Den spretar för mycket. Försök nischa bloggen!
 Jag skiiter i!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards