Alla inlägg den 13 maj 2008

Av Jimmy Forsberg - 13 maj 2008 22:56

De senaste dagarna har vi fått anledning att se över vår världsbild och ta ställning till både små och stora förändringar.

Det har varit cykloner, jordbävningar och bombdåd. 

Men vi tar väl den största nyheten först.

Henke Larsson kommer till VM!


Ironi är svårt att förmedla i text, så jag passar på att förtydliga: Jag är ironisk.

Radiosporten, Aftonbladet, Expressen och DN är däremot inte ironiska. De är helt inne på att nyheten om Henke till VM är det största som hänt sedan... ja, när hände en så här stor nyhet senast?

P4 har under hela dagen spekulerat i vilka som kommer presenteras i VM-truppen. Till och med annars duktige Lotta Bromé ägnade större delen av sitt program åt spekulation kring landslagsuttagningen.

Och ingen i förhandssnacket sade att Henke kommer följa med till EM.

* * *

För det är ju så, att det händer lite större, viktigare och betydligt allvarligare saker i världen just nu.

Krisen i Burma är lika allvarlig som absurd. Den styrande juntan i landet tar bokstavligen talat livet ur sitt eget folk. Inför ögonen på en värld som inte kan ingripa. Miljontals människor riskerar dö för att en handfull människor inte vill tappa sin makt. Vansinne.

* * *

Jag är inte överraskad att Henke valde att tacka ja till EM-spel. När han nu är pigg, fräsch och i form så finns det väl ingen anledning att stanna hemma i Skåne och stämpla när festen pågår i Österrike/Schweiz. Klart Sveriges bästa spelare ska vara med i EM.

* * *

Varför blir inte världen lika upprörd över bombattacker i Indien som när det smäller i London eller Madrid?

* * *

Hoppas Linderoth blir frisk nu.

Jag vill inte se Daniel Andersson spela en enda minut i EM.

Presentation

Omröstning

Pedagogen vill veta vad du tycker!
 Bra blogg, men det vore bra om den uppdaterades oftare.
 Nä men vadå, en schysst blogg, liksom.
 Sjukt bra, asså! Mera!
 Skitdålig. Lägg ner och ägna tiden åt nåt du kan istället.
 Alltså vadå? Jag förstår inte. Vad menar du? Alltså jag vet inte. Eeh...
 För opersonlig.
 För ointressant
 För opersonlig och ointressant
 Den spretar för mycket. Försök nischa bloggen!
 Jag skiiter i!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards