Alla inlägg den 1 januari 2008

Av Jimmy Forsberg - 1 januari 2008 22:44

Jag läste i en krönika för en tid sedan, att de flesta svenskar som tittar på skidåkning och alpint är 50-plussare.

Och samtidigt som jag förstår att många äldra människor tycker om skidåkning som teve-sport, så borde kidsen se och lära av vår nästa fixstjärna.


För TT berättar hon att hennes förberedelse inför 10 kimometers loppet bestod i att sjunga singstar. Singstar!

Att hon sedan tog in ett försprång på 38 sekunder och vann ohotat före fysiska fenomen som Marit Björgen och Virpi Kuittunen är smått sensationellt.

Hon är 20 år ung och leder nu sammandraget i tour de ski, som innefattar åtta tävlingar på tio dagar. 

Och jag förstår att många skiter fullständigt i skidåkning. Det är faktiskt ganska tråkig och långsam underhållning i konkurrens med explosiv NHL-hockey eller spännande Premier Leauge fotboll. Allt ska ju gå så himla fort nu för tiden.

Men Kalla är fanimej snabb. Och hennes framtoning i media är snart i klass med Magdalena Forsberg. Så genuin och genomsympatisk att man häpnar.

Räkna med Kalla när jerringpriset delas ut i framtiden.

Presentation

Omröstning

Pedagogen vill veta vad du tycker!
 Bra blogg, men det vore bra om den uppdaterades oftare.
 Nä men vadå, en schysst blogg, liksom.
 Sjukt bra, asså! Mera!
 Skitdålig. Lägg ner och ägna tiden åt nåt du kan istället.
 Alltså vadå? Jag förstår inte. Vad menar du? Alltså jag vet inte. Eeh...
 För opersonlig.
 För ointressant
 För opersonlig och ointressant
 Den spretar för mycket. Försök nischa bloggen!
 Jag skiiter i!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards