Alla inlägg den 27 april 2008

Av Jimmy Forsberg - 27 april 2008 12:58

Johan Franzén, numera mer känd som The Mule, gjorde sitt första Hattrick i gårdagens match när Detroit spöade skiten ur Colorado Avalanche.

Jag minns hur intensivt jag följde NHL när jag var yngre. Framför allt var jag fullständigt förtrollad av Foppa. Det fanns statistik som visade att Colorado inte kunde förlora i de matcher som Foppa gjorde mål. Och jag minns inte om den statistiken nånsin sprack, eller hur länge den i så fall varade. men det var oerhört tydligt att Foppa var skillnaden mellan succé och fiasko.

I gårdagens match vann Detroit med 5-1 och samtliga sex svenskar hamnade i poängprotokollet. Värst var The Mule som sagt med ett Hattrick

Nu undrar jag om inte Foppa är precis det Colorado behöver för att vända på det här. Detroit leder matchserien med 2-0, och Colorado måste vinna båda kommande hemmamatcherna för att ha en realistisk chans att gå vidare till semifinal.

Utan Foppa är det nog kört. Med Foppa finns chansen.  Med Foppa finns banne mig alltid chansen.

Presentation

Omröstning

Pedagogen vill veta vad du tycker!
 Bra blogg, men det vore bra om den uppdaterades oftare.
 Nä men vadå, en schysst blogg, liksom.
 Sjukt bra, asså! Mera!
 Skitdålig. Lägg ner och ägna tiden åt nåt du kan istället.
 Alltså vadå? Jag förstår inte. Vad menar du? Alltså jag vet inte. Eeh...
 För opersonlig.
 För ointressant
 För opersonlig och ointressant
 Den spretar för mycket. Försök nischa bloggen!
 Jag skiiter i!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards