Direktlänk till inlägg 27 november 2007

I'm back!

Av Jimmy Forsberg - 27 november 2007 00:00

Nästan tre veckor har gått sedan mitt förra blogginlägg.

Har du saknat mig?

Jag vet inte om jag har några återkommande läsare överhuvudtaget, men om just du är en av mina trogna läsare så kan jag ge lugnande besked.


Det finns inget riktigt bra skäl till att bloggen fått vila. Det har bara inte varit läge att skriva. Jag har bara vart jävligt bizzy med annat och inte haft vare sig tid eller lust att blogga.

Men nog om mig. Dags för en nyhetsuppdatering.


Jag tänkte skriva om fotboll. Det lottades VM-kval grupper i söndags, till fotbollsVM 2010. Och även fast VM ligger hopplöst långt fram i tiden, så har kvalet lottats redan nu. Inget konstigt i det, men inte heller något att hetsa upp sig för.

Skräptidningen Stockholm City däremot verkar sakna såväl nyhetsredaktion och förnuft. Kvalet drar igång om ett år, det hindrar dock inte City som redan bokat biljett till Sydafrika. "VI KAN VINNA VM-KVALET" skriker tidningen ut i stora svarta bokstäver på första sidan.

Ridå. Lägg ner City.

****

Vissa medier försökte göra en nyhet av att det inte ens blev 30 000 åskådare på Sveriges match mot Lettland förra veckan. Trots att samma medier skrivit upp matchen som "århundadets viktigaste match".


Som seriös mediekonsument blir jag upprörd, om inte annars så av rent principiella skäl. Det är, i sin oskyldigaste form, faktiskt "bara" sport vi pratar om. Men det betyder inte att sportredaktionerna har fri rätt att dumförklara hela svenska folket.

1: Sverige kunde lika gärna ha ställt ut Kristina Lugn och ett gäng sengångare på plan, förlorat med 68-2 och ändå gått vidare till EM. Alltså var inte matchen "århundradets viktigaste".

2: Vem fan tror att folk vill åka ut till Solna, pynta 300 spänn för att sitta på iskalla sittplatser i slutet av november och se Petter Hansson slå långbollar mot ett gäng sengångare från Lettland?

Att någon överhuvudtaget betalade entré i onsdags är beundransvärt.

Fotboll i november, i Sverige, är ingen bra idé.

Någon som saknar Royal league?

***

Sveriges damer ska också spela fotboll på Råsunda, nu på onsdag mot Danmark.

Vi får väl se hur upprörda medierna blir nu, när "bara" 1700 huttrande åskådare klappar händerna för att hålla värmen.

***

Sverige är världens mest jämställda land.

Tjena.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jimmy Forsberg - 15 mars 2010 00:22

Det är smått otroligt att någonting så uppenbart talanglöst kan engagera så många människor. Och just den här helgen har Sverige verkligen slagit knut på sig själv i försöken att hetsa upp sig över ingenting.   Melodifestivalen lyckas på ett hög...

Av Jimmy Forsberg - 18 november 2009 01:39

Hur lång frånvaro behöver man ha för att kunna göra en comeback? I tider när status ska uppdateras flera gånger om dagen kan en ledig långhelg klassas som en regelrätt timeout.   Jag får en stor lust att börja raljera kring begreppet. Dels efte...

Av Jimmy Forsberg - 20 augusti 2008 01:32

SL slår på stora trumman och visar stolt upp höstens "nyheter". Största nyheten är nattrafik på tunnelbanan. Det har Stockholm försökt med förut, och det finns goda skäl varför den togs bort. * * * Äntligen börjar fler och fler medier ifrågasätta det...

Av Jimmy Forsberg - 1 juli 2008 23:08

Idag gick bussförarna på Swebus och Busslink i Stockholm ut i strejk. Och det står redan nu klart att bussförarna kommer förlora striden i avtalsrörelsen. - Vi vill inte gå ut i strejk, säger Kommunals avtalsansvarige. - Strejken är upprörande, säger...

Av Jimmy Forsberg - 2 juni 2008 22:15

Minns du allsvenskan 2001? Hammarby meddelade mitt under säsongen att tränaren Sören Cratz inte skulle få fortsatt förtroende efter säsongens slut. Den säsongen vann Bajen sitt första och hittils enda SM-guld i fotboll.   Säsongen 06/07 hånades Real...

Presentation

Omröstning

Pedagogen vill veta vad du tycker!
 Bra blogg, men det vore bra om den uppdaterades oftare.
 Nä men vadå, en schysst blogg, liksom.
 Sjukt bra, asså! Mera!
 Skitdålig. Lägg ner och ägna tiden åt nåt du kan istället.
 Alltså vadå? Jag förstår inte. Vad menar du? Alltså jag vet inte. Eeh...
 För opersonlig.
 För ointressant
 För opersonlig och ointressant
 Den spretar för mycket. Försök nischa bloggen!
 Jag skiiter i!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards